The safety and performance of the new nitinol stent in the treatment of carotid artery stenosis [Elektronische Ressource] : one and six month follow-up / vorgelegt von Jennifer Franke
72 pages
English

Découvre YouScribe en t'inscrivant gratuitement

Je m'inscris

The safety and performance of the new nitinol stent in the treatment of carotid artery stenosis [Elektronische Ressource] : one and six month follow-up / vorgelegt von Jennifer Franke

Découvre YouScribe en t'inscrivant gratuitement

Je m'inscris
Obtenez un accès à la bibliothèque pour le consulter en ligne
En savoir plus
72 pages
English
Obtenez un accès à la bibliothèque pour le consulter en ligne
En savoir plus

Description

Aus dem CardioVasculären Centrum Sankt Katharinen Frankfurt am Main (Leiter: Prof. Dr. med. Horst Sievert) The Safety and Performance of the New Nitinol Stent in the Treatment of Carotid Artery Stenosis - One and Six Month Follow-up Dissertation zur Erlangung des Doktorgrades der Medizin des Fachbereichs Medizin der Johann Wolfgang Goethe-Universität Frankfurt am Main vorgelegt von Jennifer Franke aus Los Gatos, USA Frankfurt am Main, 2007 Dekan: Prof. Dr. J. Pfeilschifter Referent: Dr. H. Sievert Koreferent: Dr. F. Zanella Tag der mündlichen Prüfung: 16.02.2009 - 1 -TABLE OF CONTENTS 1 ZUSAMMENFASSUNG................................................................................- 5 - 2 ABSTRACT.....................................................................................................- 7 - 3 INTRODUCTION...........................................................................................- 8 - 3.1 NATURAL HISTORY OF CAROTID DISEASE.......................................................- 8 - 3.2 MORPHOLOGY AND PATHOPHYSIOLOGY .........................................................- 8 - 3.3 NEUROVASCULAR ANATOMY ........................................................................- 10 - 3.4 HISTORICAL PERSPECTIVE OF CAROTID ENDARTERECTOMY (CEA).............- 11 - 3.5 POTENTIAL COMPLICATIONS OF CAROTID ENDARTERECTOMY.....................- 12 - 3.

Sujets

Informations

Publié par
Publié le 01 janvier 2007
Nombre de lectures 22
Langue English

Extrait

Aus dem
CardioVasculären Centrum Sankt Katharinen
Frankfurt am Main
(Leiter: Prof. Dr. med. Horst Sievert)
The Safety and Performance of the New Nitinol Stent in the Treatment
of Carotid Artery Stenosis - One and Six Month Follow-up
Dissertation zur Erlangung des Doktorgrades der Medizin
des Fachbereichs Medizin der
Johann Wolfgang Goethe-Universität Frankfurt am Main
vorgelegt von
Jennifer Franke
aus Los Gatos, USA
Frankfurt am Main, 2007
Dekan:
Referent:
Koreferent:
Tag der mündlichen Prüfung:
Prof. Dr. J. Pfeilschifter
Prof. Dr. H. Sievert
Prof. Dr. F. Zanella
16.02.2009
- 1 -
TABLE OF CONTENTS
1 ZUSAMMENFASSUNG ................................................................................ -5-2 ABSTRACT..................................................................................................... -7-3 INTRODUCTION ........................................................................................... -8-3.1 NATURALHISTORY OFCAROTIDDISEASE....................................................... -8-3.2 MORPHOLOGY ANDPATHOPHYSIOLOGY......................................................... -8-3.3 NEUROVASCULARANATOMY........................................................................ -10-
3.4 HISTORICALPERSPECTIVE OFCAROTIDENDARTERECTOMY(CEA) ............. -11-3.5 POTENTIALCOMPLICATIONS OFCAROTIDENDARTERECTOMY..................... -12-3.6 HISTORICALPERSPECTIVE OFCAROTIDSTENTING........................................ -12-3.7 POTENTIALBENEFITS OFCAROTIDSTENTING............................................... -13-3.8 EMBOLICPROTECTIONDEVICES.................................................................... -13-3.8.1Types of Embolic Protection Devices.....................................................- 13 -3.8.1.1 Distal Occlusion Balloons...............................................................- 13 -3.8.1.2 Filter Devices ..................................................................................- 14 -3.8.1.3 Distal Occlusion Balloons...............................................................- 15 -3.9 THEPROCARTRIAL:PROTÉGÉSTENT IN THETREATMENT OFCAROTID ARTERYSTENOSIS WITHADJUNCTIVEUSE OF AFILTEREMBOLICPROTECTION DEVICE.................................................................................................................. -15-4 METHODS .................................................................................................... -17-4.1 STUDYDESIGN ANDOBJECTIVES................................................................... -17-4.2 STUDYREQUIREMENTS.................................................................................. -18-4.3 OUTCOMEANALYSIS...................................................................................... -22-4.4 PROCEDUREMANAGEMENT........................................................................... -23-4.5 POST-PROCEDUREMANAGEMENT.................................................................. -25-4.6 DESCRIPTION OFSTENT.................................................................................. -26-4.7 DESCRIPTION OFFILTERSUSED IN THETRIAL............................................... -30-5 RESULTS ...................................................................................................... -33-5.1 PATIENTCHARACTERISTICS........................................................................... -33-
5.2 TECHNICALSUCCESS..................................................................................... -36-5.3 PATIENTOUTCOMES ATONEMONTH............................................................ -37-
- 2 -
5.4 PATIENTOUTCOMES ATSIXMONTHS............................................................ -38-6 DISCUSSION ................................................................................................ -40-6.1 SURGICALTRIALS.......................................................................................... -40-6.2 CLINICALSERIES OFCAROTIDSTENTING...................................................... -41-6.3 -43-RANDOMIZEDTRIALS............................................................................ -43-6.4 CLINICALTRIALSWITHUSE OF THEPROTÉGÉSTENT................................... -45-7 CONCLUSION.............................................................................................. -47-8 REFERENCES .............................................................................................. -48-9 GLOSSAR ..................................................................................................... -55-10 ATTACHMENTS.......................................................................................... -56-10.1 ACKNOWLEDGEMENTS................................................................................... -56-10.2 SCIENTIFICACHIEVEMENTS........................................................................... -57-10.2.157 -Publications ........................................................................................- 10.2.2Book Chapters ....................................................................................- 58 -10.2.3Awards/ Nominations..........................................................................- 59 -10.2.4Invited Lectures ..................................................................................- 60 -10.2.5Scientific Presentations ......................................................................- 62 -11 CURRICULUM VITAE.................................................................................- 68 -12 EHRENWÖRTLICHE ERKLÄRUNG ..........................................................- 71 -
- 3 -
TABLE OF FIGURES
Figure 1: Stroke Classification
.................................................................................- 17 -
Figure 2: Inclusion Criteria .......................................................................................- 19 -
Figure 3: Exclusion Criteria......................................................................................- 20 -
Figure 4: Overall Study Design ................................................................................- 21 -
Figure 5: Protégé GPS Stent - Straight Version .......................................................- 28 -
Figure 6: Protégé GPS Stent - Tapered Version .......................................................- 28 -
Figure 7: Stent Release System ................................................................................- 29 -
Figure 8: Rounded Radiopaque Markers ..................................................................- 29 -
Figure 9: Protégé Stent Measurements .....................................................................- 30 -
Figure 10: Spider Filter (ev3) ...................................................................................- 31 -
Figure 11: Filterwire (Boston Scientific)..................................................................- 32 -
Figure 12: Patient Characteristics
.............................................................................- 34 -
Figure 13: Neurological History ...............................................................................- 36 -
Figure 14: Angiographic Images of Intervention .....................................................- 37 -
- 4 -
1
ZUSAMMENFASSUNG
Hintergrund
Ziel der Untersuchung war es die Sicherheit und Funktion des neuen Protégé Stents bei der Behandlung von Stenosen der Arteria Carotis communis und der Arteria Carotis interna zu evaluieren.
Methodik
Der Protégé GPS Stent ist ein selbst-expandierender Nitinol Stent. Er ist montiert auf einem 6 Fr (6-9mm Stent) oder 7 Fr (10mm Stent) Over-the-Wire-Deliverysystem und besitzt ein neuartiges Stentfreisetzungssystem um eine exakte Plazierung zu ermöglichen.
77 Patienten wurden in die Studie eingeschlossen. Die Patienten wurden vor dem Eingriff, während des Eingriffs, vor Entlassung, nach einem und nach sechs Monaten klinisch und mittels Duplexsonographie untersucht.
Ergebnisse
Siebenundsiebzig Stenosen wurden behandelt. 31 Stenosen waren symptomatisch, 46 asymptomatisch. Der Eingriff war technisch erfolgreich bei 76 (99%) Patienten. Der Stenosegrad wurde von 86 ± 7 % auf 16 ± 8 % reduziert. In einem Fall war der Eingriff erfolglos, da das Embolieprotektionssystem nicht zurückgezogen werden konnte und infolgedessen operativ entfernt werden musste. Innerhalb der ersten 30 Tage ereigneten sich 4 (5,2%) Major Adverse Neurological Events (MANEs). Drei der MANEs waren Major Strokes (3,9%), 1 Minor Stroke. Das fünfte MANE ereignete sich vor der 6-Monatsuntersuchung; dieser Patient hatte einen Major Stroke am Tag 75 nach dem Eingriff und verstarb 36 Tage später. Ein weiterer Patient verstarb an einer Urosepsis.
Schlussfolgerung
Die Untersuchungen haben gezeigt, dass der Protégé Stent die Sicherheits- und Funktionskriterien der Behandlung von Stenosen der Arteria Carotis interna erfüllt.
- 5 -
Die Komplikationsrate war vergleichbar mit derjenigen in anderen Carotis Stent-sowie Carotis Endarterektomie Studien.
- 6 -
  • Univers Univers
  • Ebooks Ebooks
  • Livres audio Livres audio
  • Presse Presse
  • Podcasts Podcasts
  • BD BD
  • Documents Documents